Retur

Vid retur ska Hinz Försäljnings AB alltid kontaktas med returförfrågan för ett godkännande. Specialtillverkade ej lagerförda delar returneras ej.

VILLKOR

  • Blanketten ”returansökan” ska användas och faktura eller följesedelskopia ska bifogas.
  • Artiklarna som returneras ska vara i säljbart skick
  • Säljs artikeln i förpackning ska denna vara hel, ren och artikeln oanvänd
  • För elektronikdelar som säljs i förpackning gäller obruten förpackning för att returen ska godkännas.
  • För gummidetaljer är tillverkningsdatum en faktor i bedömningen om retur godkänns eller ej
  • Artiklar som används i felsökningssyfte i samråd med Teknisk Support belastas inte med någon returavgift. I dessa fall ska avvikelsenummer anges på returblanketten

KREDITERING

  • Returer där returansökan inkommer inom 60 dagar från leveransdatum krediteras 75% av beloppet.
  • Returanspråk som görs från och med 61 dagar efter leveransdatum avslås utan undantag.
  • Alla returfrakter betalas av avsändaren med undantag av eventuella returer orsakade av Hinz.
  • Godkända returer krediteras i form av kreditnota som i första hand räknas av mot inneliggande orders.
  • Vid returer som avslås betalas frakten från Hinz tillbaka till kund av kunden.