Vår värdegrund

Aktuellt

Nyhetsarkiv

Om vår företagskultur och gemensamma riktning

Våra värderingar är en del av HINZ-andan och här hittar vi styrkan för att hålla ihop vårt företag som ett lag. Vi är aldrig starkare än den svagaste länken – lever vi efter våra värderingar levererar vi som bäst. HINZ-andan finns i vår företagskultur och i våra värderingar. Den bidrar till att skapa vår gemensamma riktning, samtidigt som den ligger till grund för hur vi ska agera, kommunicera med och vara mot varandra, mot våra kunder och alla andra som vi kommer i kontakt med.

En stark, uttalad och tillämpad värdegrund stärker vår förmåga att utföra våra uppdrag, oavsett kompetens eller ansvarsområde.

”Alla ska känna att det är kul att gå till jobbet. Vi ska veta vad vi ska göra och hur vi ska kunna bidra till att skapa en schysst, stimulerande och utvecklade arbetsplats.”

Magnus Rosberg, VD

Hinz-andan, vår värdegrund

Engagemang
Vi stöttar och uppmuntrar varandra för att stärka oss som team och företag, för våra kunders bästa. Tillgänglighet, flexibilitet och nyfikenhet gör affärerna bättre i alla led. Vi jobbar efter HINZ-andan, som bland annat innebär att vi möter våra arbetskamraters och kunders behov, utmaningar och önskemål med engagemang och driv.

Trygghet
Vi behandlar varandra så som vi själva vill bli behandlade, vi är gärna personliga och förstår att alla har ansvar för att bidra till en god arbetsplats. Vi delar med oss av våra erfarenheter och tar stöd av varandras kunskaper – det är bra för oss som medarbetare och för våra kunder. Vi arbetar tillsammans för vårt gemensamma mål: att fortsätta vara en ledande leverantör av kraftfulla och intelligenta lösningar av kranar, lastväxlare och bakgavellyftar.

Nytänkande
Ända sedan vi startade 1973 ligger våra främsta styrkor i att vi alltid strävar efter att leva upp till hög kvalitet, bra service och gott bemötande. Vårt nytänkande ger oss samtidigt kraft och stöd för att möta framtidens utmaningar. Är vi lyhörda för kraven och förändringarna i branschen, kan vi också vara med och utveckla den. Vi uppmuntrar därför varandra att dela med oss av hur vi ser på nya möjliga tjänster och produkter, något som också får oss att växa som individer och företag.