Vår service

Aktuellt

Nyhetsarkiv

Förutom att leverera kranar, lastbilsväxlar och tillbehör av högsta kvalitet är vi på Hinz måna om att i sann Bertil Hinz-anda se till att kunden alltid är nöjd.

På vårt huvudkontor  i Borlänge jobbar 17 personer på avdelningarna Lager och reservdelar, Teknisk support, Utbildning och Garanti, Service- och reparationsavtal.

Lager och reservdelar

När du behöver reservdelar är det oss du tar kontakt med. Tillsammans med vår inköpschef ser ordermottagare och lagerpersonal till att du får rätt grejer i rätt tid.

Teknisk support

På teknisk support får du hjälp med alla tekniska frågor som har med våra kranar och lastväxlare att göra; allt från byggnation till olika former av problemlösning.

Utbildning

 Hinz Försäljnings AB erbjuder kurser på svenska med vår utbildningsansvarige Kjell Thenander. Kurser kommer att finnas på alla nivåer på flertalet orter.

Hör gärna av er till Kjell med frågor eller önskemål om just ert behov av utbildning. Kjell Thenander utbildningsansvarig.

Garanti, Service- och reparationsavtal

När det gäller alla typer av garantifrågor är det det här gänget du tar kontakt med. Men också när det gäller vårt erbjudande Service- och reparationsavtal. För en fast avgift erbjuder vi kunden den trygghet och stabilitet det innebär att alltid ha en fungerande kran eller lastbilsväxel. Självklart finns dessa avtal på olika nivåer.